ماهان شبکه ایرانیان

رونمایی از تلفن هوشمند ۵G فوق‌العاده ارزانقیمت شیائومی در MWC ۲۰۱۹

پس از آنکه سامسونگ رسما اعلام کرد که S۱۰+ با قابلیت ۵G عرضه می‌شود و به شایعات موجود جامعه حقیقت پوشاند، اکنون نوبت شیائومی است که به لیگ خارق‌العاده ۵G بپیوندد. قرار است اسمارت فون Mi Mix ۳ ۵G با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباط مخابراتی موبایل، با قیمت ۶۷۹ دلار! از ماه می (خرداد ماه) راهی بازار شود.

رونمایی از تلفن هوشمند 5G فوق‌العاده ارزانقیمت شیائومی در MWC 2019

به نظر می رسد امسال نمایشگاه جهانی موبایل بارسلون اسپانیا به قلمرو محصولات نسل بعدی ارتباطات موبایل، 5G بدل شده باشد. شیائومی هم در مراسم امروز خود تعدادی از محصولات خارق‌العاده‌اش را رونمایی کرد که حداقل یکی از آنها قرار است یک تلفن ارزان قیمت 5G باشد.

پس از آنکه سامسونگ رسما اعلام کرد که S10+ با قابلیت 5G عرضه می‌شود و به شایعات موجود جامعه حقیقت پوشاند، اکنون نوبت شیائومی است که به لیگ خارق‌العاده 5G بپیوندد. قرار است اسمارت فون Mi Mix 3 5G با پشتیبانی از نسل پنجم ارتباط مخابراتی موبایل، با قیمت 679 دلار! از ماه می (خرداد ماه) راهی بازار شود.

شیائومی از هم اکنون برنامه همکاری خود با اپراتورهای نسل پنجم موبایل اروپایی همچون اورنج، سانرایز، تله‌فونیک، تری، تی‌آی‌ام و وودافون را آغاز کرده است. البته هنوز هیچ برنامه ای در خصوص زمان عرضه این موبایل بسیار خوش قیمت و زیبا به بازار آمریکا یا آسیا اعلام نشده است.

داناوان سانگ مدیر محصول تیم بین‌المللی شیائومی در کنفرانس خبری بارسلون گفت: «هرچه خوبی که در Mi Mix 3 جمع شده و مشتاقانی را به سوی آن جذب کردهبود،اکنون با توان ارتباطی 5G گرد هم آمده استاشاره وی به استقبال خوب از Mi Mix 3 است که چندی پیش توسط این غول چینی رونمایی شده بود.

در اکتبر گذشته که شیائومی Mi Mix 3 را رونمایی کرد، همان زمان وعده عرضه نسخه 5G آن را هم داده بود. در آن زمان شیائومی مدعی بود که این محصول اولین اسمارت فون مجهز به نسل پنجم ارتباطات است که به صورت تجاری عرضه خواهد شد.

پردازنده اسمارت فون جدید شیائومی اسنپدراگون 855 از خانواده کوالکام است و مودم 5G آن هم مدل X50 این شرکت است. بدنه آن همانند می میکس 3 از سرامیک است و در دو رنگ مشکی اونیکس و آبی یاقوتی عرضه خواهد شد. دوربین آن هم نسیت به مدل عرضه شده در ماه اکتبر تغییری نکرده است و قابلیتهایی همانند می میکس 3 را ارائه خواهد کرد. هفته گذشته تحلیلگر سی‌نت درباره Mi Mix 3 4G گفته بود که «اسمارت فونی عالی و تقریبا بی‌نقص است» فقط حیف که به آمریکا نمی‌آید.

قرار است با اجرایی شدن نسل پنجم ارتباطات موبایل، سرعت، پوشش شبکه و پاسخگویی شبکه‌های بیسیم بهبود چشم‌گیری پیدا کنند. این شبکه ارتباطی می‌تواند 10 تا 100 مرتبه سریع‌تر. از ارتباطات موبایل فعلی باشد و با یکپارچه شدن با فیبر نوری منزل‌ و محل کارتان از این هم سریع‌تر خواهد بود. این شبکه ارتباطی همچنین مدعی افزایش سرعت اتصال به شبکه هم هست و مدت زمان آغاز دانلود و آپلود شما به میلی ثانیه خواهد رسید.

متخصصان امیدوارند با همه‌گیر شدن ارتباطات 5G نه تنها شیوه زندگی‌مان تغییر کند، بلکه صنایع جدیدی هم ظهور یابند. همانطور که 4G LTD مانند شتابدهنده‌ای بسیار سریع برای اپلیکیشن‌هایی مانند اوبر، اینستاگرام و AirBNB عمل کرد. امسال تقریبا همه اپراتورهای موبایل مطرح دنیا برنامه اجرایی خود برای آغاز به کار فاز تجاری نسل پنجم ارتباطات را اعلام و عملی کرده‌اند و همان‌طور که می‌بینید نمایشگاه موبایل بارسلونا هم امسال به ماراتون رونمایی از محصولات و ابزار 5G تبدیل شده است.

وانگ  ژیانک مدیر کسب و کار بینالمللی شیائومی می گوید: «فایو جی امسال به واقعیت بزار تبدیل خواهد شد و راهبر ابداعات و اختراعات آینده در صنایع مختلفی همچون اسمارت فون و اینترنت اشیا خواهد بود.» وی نیز یکی از سخنرانان نشست خبری امروز شیائومی بود.

ظهور 5G

طی هفته گذشته تعدادی از رقبای شیائومی هم همین رویه را در مواجهه با نسل پنجم ارتباطات در پیش گرفتند، سامسونگ بعنوان بزرگترین موبایل ساز دنیا هم اولین موبایل نسل پنجم خود را چند روز پیش در سانفرانسیسکو رونمایی کرد. اوپو هم روز شنبه درباره اولین موبایل نسل پنجم خود سخن گفت، هرچند که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده است. دیگر غولهای اندرویدی میدان رقابت اسمارت‌فونها، یعنی ال‌جی  و هواوی هم قصد دارند طی این چند روز موبایلهای 5G خود را در کنفرانس بارسلون رونمایی کنند.

کریستانو آمون، مدیرعامل کوالکام در ماه دسامبر گذشته گفته بود که تمام موبایل‌های پرچمداری که ابتدای امسال با سیستم عامل اندروید و پردازنده‌های اسنپ‌دراگون کوالکام راهی بازار می‌شوند، حتما یک نسخه 5G هم خواهند داشت.

با اینکه تنها 8 سال از عمر شرکت شیائومی می‌گذرد، اکنون می‌توان آن برترین و پرطرفدارترین برند موبایل کشور یک میلیاردی چین دانست که هوادارانش برای خرید محصولات آن سرو دست می‌شکنند و در صف‌های چند روزه می‌ایستند. و این شرکت هم چنان به هوادارانش وفادار است که حتی آنها را به مراسم امروز MWC در بارسلون هم دعوت کرده بود. هرچند که شیائومی هنوز برای تبدیل شدن به غول و حاکم بازار چین باید با رقبایی چون هواوی دست و پنجه نرم کند که سال گذشته دو برابر شیائومی در بازار جهانی موبایل فروخته است.

سال گذشته شیائومی با رشدی 37 درصدی، بیش از 122.4 میلیون دستگاه موبایل فروخته است. شیائومی با این آمار توانست پس از سامسونگ، اپل و هواوی مقام چهارم دنیا را از آن خود کند. میزان فروش هواوی در سال گذشته با رشدی 35 درصدی به 202.9 میلیون دستگاه رسید.

اگرچه شیائومی و هواوی دیگر رقبا در بازار چین در حال دست و پنجه نرم کردن هستند، اما در بازار آمریکا با وجود حکومت اپل و سامسونگ روز به روز اوضاع سخت‌تر می‌شود.

قیمت محصولات 5G

شیائومی اولین رقیب جدی بازار موبایل است که قیمت موبایلهای نسل پنجم خود را اعلام کرده است. با قیمت 679 دلاری، احتمالا اسمارت فون این شرکت می‌تواند عنوان ارزان‌ترین موبایل 5G بازار امسال را از آن خود کند. این موبایل حتی از پرچمداران 4G موجود در بازار آمریکا هم ارزان‌تر است. برای مثال آیفون اکس‌اس اکنون با قیمت حداقلی 999 دلار عرضه می‌شود و گلکسی اس 10 4G سامسونگ 900 دلار قیمت دارد.

اما ارزان‌ترین مدل Mi Mix 3 4G با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی تقریبا 490 دلار قیمت دارد. مدل 10 گیگابایتی آن هم با حافظه داخلی 256 گیگابایتی حدود 845 دلار قیمت‌گذاری شده است.

این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود اغلب موبایل‌های 5G که در حال معرفی هستند، با قیمت‌های بالایی روانه بازار شوند. اغلب شرکتها (همچون سامسونگ) هنوزجزئیات قیمتی ابزارهای نسل پنجمیشان را اعلام نکردهاند، اما بدون شک این مدلها باید قیمتی بالاتر از نمونه‌های 4G LTE داشته باشند. برای مثال OnePlus در ماه دسامبر اعلام کرده بود که موبایل هوشمندی که با تکنولوژی 5جی روانه بازار کند، حداقل 200 تا 300 دلار گرانتر از مدل 4جی آن خواهد بود. یعنی تمام مدلهای نسل پنجم تقریبا 36 تا 55 درصد گرانتر از برادران قدیمی‌تر خود خواهند بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان